De voorbije anderhalve week leerden we wat meer over poppen... Kleine poppen, grote poppen, poppenkastpoppen, zelf poppenkast spelen, meten aan de hand van poppen, zelf poppen knutselen door middel van het vouwen van papier of door gerecycleerde flessen te gebruiken, stokpoppen maken want dat was dan ook ons moetopdrachtje, enz. In de schilderhoek leerden we ene befaamde kunstenaar genaamd 'Keith Haring' kennen. Ook hij schilderde een soort van poppen onder de vorm van kunstige mannetjes... Ook die schilderijen probeerden we zelf uit door middel van eigen creaties! We snoven ook wat techniek op via het experimenteren met 'bouten' en 'moeren'! En, in de rekenhoek, gingen we poppen van klein naar groot rangschikken en maakten hiervan fotootjes met de tablet... die foto's maakten de kleuters zelf (sommige foto's zijn echt wel grappig)! We hielden ook een wedstrijdje... welk groepje slaagt erin 'eerst' de poppen van klein naar groot te leggen? Kortom: een goed gevuld weekje met weer heel wat leerrijke ervaringen.... Een verslagje in woord en beeld...
Experimenteren met bouten en moeren
De poppen van Keith Haring
Poppen van klein naar groot (foto's zijn door de kleuters ZELF genomen)
Moetopdrachtje : maak een stokpop
Poppen knutselen : bekpoppen vouwen met papier of poppen met gerecycleerde flessen
Zelf poppenkast spelen
of, ... gewoon lekker puzzelen!
Wie kan er 'als eerste' een rijtje van klein naar groot leggen?
Geen opmerkingen:
Een reactie posten